Voor het verzamelen van de juiste inzichten maakt Q&A gebruik van kwantitatieve en kwalitatieve onderzoeksmethoden. Afhankelijk van de vraagstelling die u heeft, wordt de meest geschikte methode gekozen. Onderstaand vindt u een overzicht van onze research services:
Q&A beschikt over een zelf ontwikkeld onderzoekssysteem en een eigen consumentenpanels in verschillende landen, met soms wel meer dan 100.000 leden per land. Hierdoor is Q&A in staat om representatief, snel en tegen een scherpe prijs online onderzoek te verrichten. Wij beschikken over eigen consumentenpanels in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Italië en werken we nauw samen met onze panelpartners SSI en Panelinzicht. Door onze panels en krachten te bundelen, bent u bij ons aan het juiste adres voor online onderzoek in binnen- en buitenland.
Inzicht in de mening van de klant is essentieel. Q&A heeft daarom een eigen platform ontwikkeld waarmee retailers eenvoudig en snel de mening van klanten kunnen verzamelen. Via aantrekkelijke dashboards krijgt u realtime inzichten in de prestaties van uw organisatie. Door middel van een specifiek voor de retail ontwikkelde vragenformule krijgt u inzicht in de prestaties op de belangrijkste winkelaspecten en hoe u deze kunt verbeteren.
Voor het verzamelen van diepgaande informatie maakt Q&A gebruik van groepsdiscussies en expertinterviews. Dit zijn kwalitatieve onderzoeksmethoden waarbij onze experts één op één of met een geselecteerde groep personen in gesprek gaan om inzicht te krijgen in de achterliggende motivaties van consumenten om bepaalde winkels wel of niet te bezoeken of bepaalde producten wel of niet te kopen.
Voor bepaalde vraagstukken is het noodzakelijk de juiste vraag op het juiste moment en op de juiste locatie te kunnen stellen. Q&A voert daarom regelmatig interviews op locatie uit in winkelgebieden en bij winkels om inzicht te krijgen in het profiel, de houding en het gedrag van de bezoeker. Daarbij werken wij graag samen met Inview Veldwerk BV. Dit is voor ons de fullservice veldwerkorganisatie voor het uitvoeren van (face-to-face) marktonderzoek in Nederland en België.