Retail networks
Campaigns

Campaigns

Q&A is initiatiefnemer van verschillende retail gerelateerde verkiezingen. In samenwerking met een aantal partners en sponsors worden deze verkiezingen opgezet om retailers inzicht te geven in hun prestaties vanuit het perspectief van consumenten of een vakjury. De meest bekende verkiezingen zijn de Retailer of the Year verkiezingen, die in tien verschillende landen georganiseerd worden. Onder dit concept worden de awards voor Beste Winkelketen, de Webshop Awards en de Retailer of the Year Award uitgereikt. Daarnaast is Q&A ook initiatiefnemer van verkiezingen als Product van het Jaar, Beste Folder Award en Beste Zelfstandige Winkelier. Via de verkiezingen wordt een bron aan informatie verzameld die retailers helpt hun business te verbeteren en te profileren. Deze informatie wordt gedeeld tijdens de uitreikingen van de verschillende awards en via rapportages.

Onderstaand vindt u een overzicht van de verkiezingen waar Q&A initiatiefnemer van is.

Retailer of the Year Europe

In 2003 werd in Nederland de eerste Retailer of the Year verkiezing georganiseerd. Inmiddels vinden de verkiezingen in tien landen plaats en groeit het concept nog steeds door. In de afgelopen editie gaven 1 miljoen Europese consumenten 2 miljoen beoordelingen aan de deelnemende retailers. Ieder jaar wordt de Retailer of the Year Europe award uitgereikt aan de retailer die binnen Europa het best presteerde in de verkiezingen.

Meer informatie

Retailer of the Year the Netherlands

In Nederland worden onder het concept Retailer of the Year meerdere verkiezingen georganiseerd. Er is één juryprijs, namelijk de Beste Newcomer Award. Onder de publieksprijzen vallen de Beste Winkelketen van Nederland, de Webshop Awards Nederland en de overall prijs Retailer of the Year Nederland. Ook worden er een drietal vakprijzen georganiseerd: 'Beste Retail Managementteam', 'Beste Retail Executive' en 'Retail Sustainability Award'.

Meer informatie

Product of the Year

In 2014 werd voor het eerste de verkiezing Beste Product van het Jaar georganiseerd. Inmiddels vindt deze verkiezing in acht landen plaats. In de verkiezing Beste Product van het Jaar geven consumenten een beoordeling over producten.

Meer informatie

Beste Folder Award

Folders zijn een belangrijk medium voor retailers om hun klanten te bereiken. Wekelijks vallen er stapels folders door de brievenbussen van de Nederlandse huishoudens. Welke van deze folders favoriet is bij de consument achterhalen we bij de Beste Folder Awards. De verkiezing maakt onderscheid tussen Nationale food en non-food folders, regionale folders en de folders van Merken.

Meer informatie

ANWB Leukste uitje van het Jaar & Theaterverkiezing

In opdracht van de ANWB organiseert Q&A jaarlijks een verkiezing voor het leukste uitje van het jaar. Voor deze landelijke verkiezing worden een aantal uitjes geselecteerd op basis van bezoekersaantallen. Vervolgens kunnen consumenten op hun favoriete uitje stemmen. Naast de publieksprijzen voor het ‘Leukste landelijke uitje’ en het ‘Leukste provinciale uitje’ kent ANWB ook prijzen toe aan het ‘Meest maatschappelijke uitje.’ Op dezelfde wijze wordt er ieder jaar het meest gastvrije theater van Nederland verkozen.

Ons adres

Q&A
Printerweg 22
3821 AD, Amersfoort

Neem contact op

+31(0)33-2454637
info@qanda.nl

+32 478 99 15 82

werner@qandainsights.be

Contact pagina

Agenda

  • Masterclass Retailmarketing (sessie 1) @Store of the Future, Amersfoort 7 maart 2019
  • New Retail in China @Villa Rietvink, Laren 27 maart 2019
  • Masterclass Retailmarketing (sessie 2) @Store of the Future, Amersfoort 29 maart 2019

Bekijk de volledige agenda

Volg ons