De AI-workshops, waaraan de contentteams van de JOG Group hebben deelgenomen, waren zeer waardevol voor het gebruik van AI in tekstuele en visuele contentcreatie. De sessies boden een perfecte balans tussen theorie en praktijk, waardoor de teams niet alleen nieuwe ideeën opdoen, maar ook hun creativiteit konden vergroten. We verkenden hoe AI de efficiëntie en kwaliteit van ons werk kan verbeteren. Dankzij concrete handvatten en praktijkgerichte oefeningen kregen we waardevolle inzichten in de mogelijkheden van AI en hoe we deze kunnen toepassen in onze dagelijkse werkzaamheden.
We verwelkomden JOG Group voor twee dagen vol AI-inspiratie. Contentteams van de verschillende retailers binnen de JOG Group – waaronder Garcia, CHASIN' en Jeans Centre – kwamen samen om te ontdekken hoe AI kan bijdragen aan hun creatieve processen.
Van Design & Styling tot Brand Marketing en Digital Sales/Marketing, de teams leerden over de kracht van AI in het creëren van zowel tekstuele als visuele content.
De eerste dag stond in het teken van visuele creativiteit. Tijdens de Synthetic Content Workshop verkenden we hoe tools zoals Midjourney kunnen worden ingezet om professionele visuals te maken met eenvoudige tekstprompts. De sessie liet zien hoe generatieve AI schaalbare en on-brand content mogelijk maakt, ideaal voor creatieve campagnes en snelle visuele conceptontwikkeling.
Op dag twee doken we dieper in tekstuele AI-toepassingen. Tijdens de Custom GPT Workshop leerden de deelnemers hoe ze AI-assistenten kunnen bouwen die naadloos aansluiten bij hun merkidentiteit en tone of voice. Met hands-on oefeningen – van het schrijven van prompts tot het bouwen van een maatwerk AI-assistent – ontwikkelden de teams tools die toepasbaar zijn in contentcreatie, klantenservice en interne ondersteuning.
Wil je ervaren hoe AI jouw organisatie kan transformeren?
Neem contact met ons op