In alles wat America Today doet staat de klant centraal. Inzicht in de doelgroep is heel belangrijk voor ons en het was dan ook heel fijn dat Q&A kon helpen om dit inzicht te krijgen. Q&A was flexibel in de opzet en invulling van het onderzoek en dacht goed mee over de praktische toepasbaarheid van de resultaten.
- Gerdien van Vuurden | Marketing en E-commerce Manager America Today
Sinds 1989 is America Today de ‘place to be’ voor Amerikaanse merken. Eastpak, Levi Strauss, Wrangler en Russell, allemaal brands die America Today als eerste in Nederland verkocht. Daarnaast heeft America Today ook haar eigen merk dat geïnspireerd is op de American Lifestyle. De modeketen heeft momenteel meer dan 70 winkels en webshops in Nederland, België en Duitsland. Iedereen is welkom bij America Today, maar de meeste ‘fans’ zijn jongvolwassenen. Ook is er een junior collectie voor stoere jongens en meisjes.
De perceptie van de klant is de realiteit. Het is daarom belangrijk om inzichtelijk te krijgen wat de wensen en behoeften van de (potentiële) klant zijn. Wie is de America Today klant en de niet-klant? Hoe ziet het koopgedrag van de doelgroep m.b.t. kleding eruit? Wat is hun budget? Waar koopt men en welke merken? Hoe zien zij America Today? Wat zijn volgens hen de sterke en zwakke punten?
Om antwoord te krijgen op deze vragen heeft Q&A een grootschalig, online onderzoek uitgevoerd in Nederland en België. De vragen zijn uitgezet onder de belangrijkste doelgroep van America Today: 18-28-jarigen. Ook de Social Media volgers namen deel aan het onderzoek. Het resultaat? Het nemen van beslissingen die aansluiten bij de wensen en behoeften van de doelgroep.