Stel ons je vraag

Intertoys concept optimalisatie

Hoe Intertoys haar XL-concept optimaliseert met échte klantinzichten

Recent opende Intertoys een nieuw XL-concept in Leidsche Rijn, met 900m2 aan speelgoedbeleving, een ruimer assortiment en vernieuwde branding. Q&A Retail is gevraagd om de ervaring van bezoekers aan deze winkel in kaart te brengen, met als doel het concept verder te optimaliseren.

Door middel van exitinterviews aan de deur in Leidsche Rijn en bij een ‘gewone’ Intertoys-winkel in Maarssen, spraken wij ruim 250 bezoekers over hun ervaring. Ons onderzoek biedt inzichten in onder andere de volgende vraagstukken:

  • Beweegredenen om Intertoys te bezoeken en aantrekkingskracht van het XL-concept.
  • Verschillende doelgroepen met verschillende klantreizen en wensen.
  • Evaluatie van het XL-concept: associaties & emoties, winkelgemak, assortiment.
  • Concrete verbeterpunten op het gebied van assortiment, interactiviteit, winkelbeleving.

Het onderzoek heeft inzicht geboden in verschillende thema’s die wij al langer beter wilden begrijpen. Q&A Retail voerde niet alleen uit, maar denkt ook mee over verbeterpunten. Het rapport zet ons aan het denken en is goed door te vertalen naar onze dagelijkse operatie. Hiermee kunnen wij goed aan de slag om het XL-concept verder te optimaliseren.

- Celvin de Bie, Marketing Manager bij Intertoys