Stel ons je vraag

Consultancy

From vision to strategy

Demografische, economische en technologische ontwikkelingen zijn bepalend voor de koers van vandaag en morgen. Verandering betekent: continu aanpassen om te overleven en de concurrentie te verslaan. In deze dynamische omgeving helpen we om je voor te bereiden op de toekomst. Binnen vier domeinen ontwikkelen we visies en strategieën voor de retail, waarbij het boek ‘Retailmarketing’ de leidraad is. Dat geldt voor zowel retailers als merken en toeleveranciers.

Products

De meest gestelde vragen van retailers, merken en toeleveranciers zijn als volgt:

Wie is mijn klant en wat is mij doelgroep?

Ken je klant. Focus aanbrengen en je doelgroep daarop afstemmen is essentieel voor een succesvolle strategie. Onze retailexperts kunnen je helpen bij het segmenteren van de markt en het analyseren van de huidige- en gewenste doelgroep. Dit doen we onder andere op basis van demografische, psychografische, socio-economische en gedragskenmerken. Een onderdeel voor het bepalen van je potentiële klanten.

Hoe ziet de customer-journey van mijn klanten eruit?

Aanwezig zijn via verschillende touchpoints – maar waar oriënteren klanten zich en nemen ze de koopbeslissing? We helpen je inzicht te krijgen in de customer journey van jouw klanten aan de hand van de fases Search, Shop & Share. Kom erachter welke informatie belangrijk is om de strijd om de gunst van de klant te kunnen winnen.

Wat is de positie van mijn merk?

Onbekend maakt onbemind. Naamsbekendheid en een top-of-mind positie in relatie tot je concurrenten is belangrijk. Met de retailbrand-funnel brengen we de top-of-mind awareness, geholpen bekendheid, voorkeurspositie en bezoekintentie in kaart. Voor een volledig beeld combineren we dit met het monitoren van de rationele- en emotionele waarden van je merk.

Wat is mijn concurrentiepositie?

Onderscheidend vermogen bepaalt of consumenten voor jou kiezen. Maak verschil op aspecten die voor jouw doelgroep het meest bepalend zijn. We helpen je, door middel van het retailkompas, in kaart te brengen hoe consumenten over jouw organisatie denken. En over jouw concurrenten. Heb je de mooiste winkel, de beste locatie, het beste assortiment, de laagste prijzen, de beste medewerkers, de beste service, de snelste bezorging of de beste prijs-kwaliteitverhouding? Kortom: worden klanten blij van je merk en is het voldoende onderscheidend? Op minimaal één van de onderdelen dien je het verschil te maken om toekomstbestendig te blijven.

Onze Consultancy klanten

Adyen Score
Bol.com Unibail-Rodamco-Westfield
DAKA Vedined
De Heus Adyen
Gemeente Houten Bol.com
KPN DAKA
Pan Oston KPN
Redevco De Heus

Hulp nodig bij het ontwikkelen van je visie en strategie?

Neem contact met ons op