Albert Heijn introduceert als eerste supermarkt in Nederland een 'omnichannel' abonnement voor klanten: Mijn Albert Heijn Premium. Hiermee kunnen klanten in de winkel en bij online bestellingen nog meer besparen op hun dagelijkse uitgaven.
De lancering van Mijn Albert Heijn Premium is volgens de super ‘een volgende stap in de digitalisering van het uitgebreide klantprogramma van Albert Heijn.’
Met Mijn Albert Heijn Premium vergroten klanten op een makkelijke manier hun persoonlijk voordeel. Voor €12 per jaar kunnen zij volgens de supermarkt als Premium-lid tot meer dan honderd euro besparen. Het abonnement bestaat onder meer uit 10% korting op alle biologische producten, dubbele spaarzegels, koopzegels en Mijn AH Miles, tien in plaats van vijf persoonlijke Bonus Box-aanbiedingen per week en 10% korting op de Albert Heijn Bezorgbundel. Binnen het abonnement krijgen klanten ook korting op het Club Gall & Gall VIP-membership en Select van bol.com.
In 1998 introduceerde Albert Heijn de Bonuskaart en in 2009 de Albert Heijn-app. Inmiddels zijn beide onderdeel van een digitaal klantenprogramma met onder andere persoonlijke aanbiedingen, gepersonaliseerde kookinspiratie, bezorgbundels en sparen.