De Amerikaanse sportretailer Dick's Sporting Goods heeft in samenwerking met Roblox een virtuele experience gelanceerd onder de naam 'School of Sport'. Dick's Sporting Goods wil zo jonge shoppers die terug naar school gaan aan zich binden. Gebruikers kunnen deelnemen aan verschillende uitdagingen, speurtochten en hindernisbanen, ook wel 'obby's' genoemd.
Roblox-gebruikers betreden de virtuele ervaring via The Locker Room, waar ze hun eigen locker en stijlpunten ontvangen die kunnen worden ingewisseld om schoenen, kleding en accessoires voor hun digitale avatars te kopen. Binnen de School of Sport kunnen Roblox-gebruikers ook met elkaar praten en stickers, badges en stijlpunten verzamelen door bepaalde taken uit te voeren. De gebruikers worden ook gerangschikt op een community-leaderboard op basis van de stijlpunten die ze verzamelen en ze kunnen de stickers die ze hebben verzameld gebruiken om hun digitale schoolbenodigdheden, zoals notebooks of waterflessen, aan te passen.
“Het is belangrijk voor ons om de manier waarop we met consumenten omgaan te blijven ontwikkelen. We zijn verheugd om onze entree te maken in de Metaverse met 'School of Sport', waardoor we een ruimte creëren om sport en stijl te delen en tegelijkertijd contact te maken met onze jongere atleten', aldus Dick's Sporting Goods.