H&M heeft haar store in de Amsterdamse Kalverstraat vernieuwd en hiermee een nieuw winkelconcept geïntroduceerd. Dit vernieuwde retailconcept focust zich op de lokale gemeenschap, heeft een speciale ‘rental area’ en bevat een ‘repair en remake’ gedeelte.
Met het vernieuwde retailconcept speelt H&M in op de lokale klant. Zo zijn er lokale externe merken opgenomen in het assortiment en is het mogelijk om kledingstukken te personaliseren met prints van Amsterdamse artiesten, talenten en musea. Merken in het assortiment zijn onder andere Shop Atelje en Atelier des Femmes. In de ‘rental area’ biedt H&M een verhuurservice aan, waar kledingstukken uit voorgaande en huidige H&M-collecties gehuurd kunnen worden. In het ‘repair en remake’ gedeelte kunnen klanten hun oude kleding laten repareren of laten vermaken tot iets nieuws.
Het soutterain van de winkels is omgebouwd tot ‘postal service’. Hier staan Budbee lockers waardoor online bestellingen contactloos opgehaald, gepast en eventueel teruggestuurd kunnen worden.