"Retail is ever-changing" - tegenwoordig worden retailers en merken gevraagd om consequent de verwachtingen van klanten te overtreffen. Hoe maak je jouw organisatie klaar voor de toekomst?
Samen met onze collega's van de Ebeltoft Group, volgen we al jaren innovaties van merken en retailers en verzamelen we de nieuwste trends. Ook dit jaar hebben we weer 50 innovatieve cases verzameld uit 19 landen over de hele wereld. In de zeventiende editie van Retail Innovations vind je cases terug rondom vijf thema’s: Engagement Out-of-Store, Engagement In-Store, Efficiency Out-of-Store, Efficiency In-Store en Sustainability.
Engagement Out-of-Store
Deze ontwikkeling heeft alles te maken met beleving buiten de traditionele winkel. Trends die we hier veel terugzien zijn digitaal, zoals de metaverse, virtuele shopping experiences of live stream shopping.
Engagement In-Store
In de winkel is ook een grote ontwikkeling gaande als het gaat om engagement. Opkomende trends die we hierbij terugzien gaan over het bouwen van een community, entertainment in de winkels, gamification en een steeds betere merkbeleving.
Efficiency Out-of-Store
Gemak dient de mens en in dit geval de consument. Belangrijke ontwikkelingen binnen deze trend gaan over de steeds snellere bezorging (soms zelfs op dezelfde dag), abonnementsdiensten, virtuele productervaringen en additionele services (bijvoorbeeld het installeren bij elektronica-producten).
Efficiency In-Store
Ook in de winkel is efficiency een steeds belangrijker thema. Trends die we hier zien, hebben betrekking op digitale tools die de winkelervaring verbeteren, robotisering, omnichannel benaderingen door bijvoorbeeld pick-up-poits en kassaloze winkels.
Sustainability
Een terugkerend thema, met een steeds groter belang voor elke retailer. We zien veel ontwikkelingen op thema’s als circulariteit, reparatie-services, het vergroten van de transparantie en het opstarten van lokale initiatieven.
Benieuwd naar meer informatie en alle cases? Vraag hier jouw digitale versie aan van Retail Innovations 17!
Dit jaar is het boekwerk in samenwerking met Vlastuin tot stand gekomen: een energiek, Nederlands familiebedrijf dat al 55 jaar een schakel is in de keten van successen en uitdagingen in retail. Vlastuin helpt je met het creëren van de juiste beleving: van verpakkingen en displays, tot digital signage, shop-in-shop en category management. Ontdek meer over Vlastuin/Mr. Flexx en hun samenwerking met Rituals.