Zeeman lanceert een nieuwe kledinglijn genaamd 'Skeer'. De uitdrukking is straattaal voor 'goedkoop' of 'blut' en is als naam gekozen om een statement te maken tegen dure merkkleding.
Volgens Zeeman dragen met name steeds meer jongeren in de straatcultuur 'overdreven dure kleding omdat ze denken dat dit bijdraagt aan hun status'. Zeeman zegt dat je 'je geld beter kunt besteden' en brengt de Skeer-kledinglijn uit om jongeren aan het denken te zetten.
De lijn bestaat uit een aantal opvallende kledingstukken, waaronder een joggingpak en een bomberjack. De items zijn vanaf 19 november exclusief te koop via de Nederlandse en Belgische Zeeman-website.
Zeeman heeft een speciale campagne ontwikkeld om de Skeer-kledinglijn te promoten. Hiervoor is de winkelketen een samenwerking aangegaan met rapper Hef een nummer voor de kledinglijn geschreven en is hier ook en videoclip van uitgebracht. Hef zegt net als Zeeman dat geluk niet in dure spullen zit en gebruikt in het nummer teksten als 'het gaat om wie je bent, hoe je denkt, en niet je kleding.'