Een team van retailexperts met een overkoepelend netwerk in binnen- en buitenland. Al meer dan 20 jaar helpen we retailers, merken en toeleveranciers om elke dag beter te presteren. Al onze medewerkers hebben een passie voor retail. Daar waar de consument, de gebruiker of de koper is, daar is retail. En het verandert continu, het wordt nog leuker en relevanter in de aankomende jaren. Er zijn zoveel kansen en daar helpen we onze klanten graag bij. Benieuwd waar we jou bij kunnen helpen? Of wellicht kun jij ons wel helpen? Dan plannen we graag een afspraak met je. Tot snel!
Op zoek naar antwoorden op je strategische vraagstukken?
Kijkt met een analytische en realistische blik door de bril van de consument én de retailer naar de retailpraktijk.
Leading yourself, leading others, leading the business.
Jouw verzamelde data vertalen naar concrete actiepunten?
Vertaalt inzichten, kennis en creativiteit in oplossingen voor jouw retailvraagstuk.
Meer weten over onze consumenten verkiezingen in binnen- en buitenland?
Organiseert onze evenementen vol creativiteit én gedrevenheid.
Denkt graag mee over hoe je jouw business stap voor stap kan verbeteren.
Waardevolle inzichten achterhalen en deze omzetten naar realistische plannen?
Van alle markten thuis: werkt met plezier aan onderzoeken, het uitbouwen van ons netwerk en meer.
Analyseert al jouw data tot op drie decimalen nauwkeurig.
Van waardevolle analyses tot en met shopgerelateerde inzichten.
Voor de puntjes op de i én finishing touch op onze evenementen.
Juridische onderwerpen, administratieve zaken, personeel-gerelateerde vragen?
Maakt Q&A zoveel mooier.
Bouwt en onderhoud systemen voor zowel onze klanten als voor Q&A.
De gastvrouw van Q&A!
De gastvrouw van Q&A!
Ebeltoft Group is een associatie van aangesloten bedrijven over de hele wereld. Partners van de Ebeltoft Group worden gekenmerkt door een hoog expertise niveau en een duidelijke focus op retail. Sinds 1990 geeft Ebeltoft Group advies aan retailers en leveranciers over zowel strategische als dagelijkse vraagstukken, met de focus op het leveren van toegevoegde waarde voor de klant en aandeelhouders. Ebeltoft Group werkt samen met haar klanten om op maat gemaakte oplossingen te ontwikkelen en de beste resultaten te verkrijgen in het steeds complexere en sterk concurrerende retail landschap.
ESOMAR is de wereldwijde associatie die streeft naar beter onderzoek voor markten, consumenten en samenlevingen. Met 4.900 leden in 130 landen worden de kwaliteit en waarde gecreëerd voor markt- en opinieonderzoek, wat bijdraagt aan effectieve besluitvorming van klanten. De gegevens van alle leden worden vermeld in de ESOMAR Directory of members en alle leden gaan akkoord met de ICC/ESOMAR International Code on Market and Social Research. ESOMAR wordt gesteund door de grote nationale beroepsorganisaties in de hele wereld.
VEDIS is het kenniscentrum voor de retail in de meest uitgebreide zin. Het retail platform volgt de diverse processen van de distributie en retail in de praktijk op de voet en probeert daarbij op zeer praktische wijze een visie op de toekomst te formuleren. Sinds de oprichting in 1932 is VEDIS een ambitieus platform voor retailers, retail onderwijs, wetenschap, retailadviseurs, toeleveranciers en merkfabrieken.
Wij zijn voortdurend op zoek naar ambitieuze mensen met passie voor retail. Daarnaast hebben wij ieder jaar een aantal stageplekken beschikbaar.
Wil je tijdens je opleiding al wat ervaring opdoen op het gebied van insights? Heb je een passie voor retail? Zoek dan niet verder én neem contact op met Q&A. We bieden je een uitdagende stage waarbij je onze klanten als Action, Welkoop en Schuurman Schoenen voorziet van data-analyses, rapporten en adviezen.
Je gaat de fases van een onderzoekstraject ervaren: van de inventarisatie tot oplevering. Het type onderzoek varieert van online tot op locatie. Daarnaast help je bij het rapporteren van onze campaigns. Zo krijg je een goed beeld van de werkzaamheden binnen jouw interessegebied, wat het kiezen van een master programma of toekomstige baan eenvoudiger maakt.
Je werkt mee in het team van research- en business consultants. Aan welke werkzaamheden moet je denken?
Zelfstandig, analytisch en nauwkeurig zijn drie eigenschappen die jou omschrijven. Je bent geïnteresseerd in consumentengedrag. Daarnaast vind je het leuk om met data bezig te zijn en heb je geen moeite met het schrijven van logisch opgebouwde teksten. Last but not least: je beschikt over Excel en Powerpoint skills.
Je bent een tweede- of derdejaars HBO student op gebied van Bedrijfskunde, Economie of Business Management. Daarnaast ben je vanaf september 2023 minimaal 3 maanden beschikbaar voor 32-40 uur per week.
Een team van retailexperts met een overkoepelend netwerk in binnen- en buitenland. Al meer dan 15 jaar helpen we retailers, merken en toeleveranciers om elke dag beter te presteren. Dit doen we met maatwerkproducten vanuit onze expertises: Insights, Consultancy, Education en Inspiration. Altijd met de consument als startpunt en kennisdeling als ons fundament.
Allereerst een toffe ervaring binnen retail. Q&A is een jonge, informele organisatie. Wanneer je meer verantwoordelijkheid aankunt, geven we je die. Daarnaast krijg je een laptop, vakantiedagen én niet geheel onbelangrijk: een stagevergoeding.
Zie je veel raakvlakken en ben je nieuwsgierig geworden naar Q&A? Dan pas jij mogelijk goed in ons team. Onze collega Francella ter Haar ontvangt je CV en motivatie graag via fterhaar