Advies op basis van feiten. Met deze input geven we antwoord op jouw retailvraag. Dat kunnen vragen zijn als ‘Hoe genereer ik meer traffic?’, ‘Wie is mijn doelgroep?’ of ‘Hoe verbeter ik mijn conversie’? Maar Ook ‘Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn klant- of medewerkerstevredenheid stijgt’? Inzicht in de markt, je klanten en de doelgroep is dan essentieel. Op basis van onze expertise in retail kunnen we je helpen om de juiste inzichten te verzamelen en deze te vertalen naar concrete actiepunten. Welke retailvraag heb jij voor ons?
De bekendheid en indrukken van je organisatie in beeld. Hoe tevreden en loyaal zijn jouw klanten?
Meer informatieInzicht in de wensen en behoeften in jouw markt. Waar liggen de kansen binnen je doelgroep?
Meer informatieVerzamel inzichten over jouw (web)winkel. Welke ervaring hebben klanten met de fysieke winkel of webshop?
Meer informatieOntdek het effect en de impact van jouw campagne of nieuwe winkelconcept. Wat zijn jouw sterke punten en verbeterpunten?
Meer informatieElke dag een beetje beter presteren? Haal het maximale uit het onderzoek. Bij Q&A Retail bieden we je maatwerk: bij elke vraag de juiste onderzoeksmethode.
Een efficiënte manier om een grote groep respondenten te ondervragen. We maken daarbij gebruik van ons eigen onderzoeksysteem en consumentenpanel in zes Europese landen. Liever onderzoek doen onder je eigen klanten? Ook dat is mogelijk!
Voordelen:
Nadelen:
Verzamel diepgaande informatie over een onderwerp naar keuze. Ontvang inzicht in de mening of achterliggende motivaties van de consument. Eén van onze retailexperts leidt, op een externe locatie of online, het gesprek met een groep van 6-8 personen.
Voordelen:
Nadelen:
Verzamel achterliggende informatie door één-op-één interviews. Zo achterhaal je de kennis en de achtergrond van de respondent. In deze diepte-interviews gaat het vooral om de beleving en het gedachteproces. De duur van het interview varieert van 30 tot 60 minuten en kan telefonisch of op locatie.
Voordelen:
Nadelen:
Ontdek de ervaring en beleving van de respondent op het juiste moment, bijvoorbeeld na een bezoek aan een winkel(centrum). De interviewer neemt de respondent mee in een gestructureerde vragenlijst van maximaal vijf minuten.
Voordelen:
Nadelen:
Het verzamelen van feitelijke en praktische informatie over een gewenst onderwerp. Dit voorkomt onnodig onderzoek en helpt ons om de onderzoeksfase in te richten en thema’s te bepalen.
Voordelen:
Nadelen:
Interactief en intensief aan de slag met een onderwerp naar keuze. Respondenten sluiten aan bij het online platform waar zowel één-op-één als in een groep vragen worden gesteld. Daarnaast worden er opdrachten gegeven die binnen 3-5 dagen moeten worden uitgevoerd.
Voordelen:
Nadelen:
Het structureel meten van klanttevredenheid met onze reviewtool Shopfeedback. Met deze tool verzamel je snel én eenvoudig de klantervaringen op filiaalniveau. Je krijgt hierbij niet alleen inzicht in de cijfers, maar ook in het verhaal achter de cijfers. Via een online dashboard heb je continu inzicht in de sterke- en verbeterpunten per filiaal en kom je, indien gewenst, in contact met klanten.
Voordelen:
Nadelen:
Sportfocus 2019
"We waren zeer positief verrast door de onderzoeksresultaten waarmee Q&A in ons Sportfocusonderzoek 2019 naar voren kwam. Maar nog enthousiaster waren wij over de oplossingsrichtingen die in het rapport aangegeven worden waar ondernemers direct mee aan de slag kunnen."
Marktpositie
"Q&A heeft ons geholpen onze vraagstukken over de markt te vertalen in een onderzoek en heeft dit naar wens uitgevoerd. Een van de redenen om voor Q&A als onderzoekspartner te kiezen, was de mogelijkheid om nauw bij de aanpak van het onderzoek betrokken te zijn."
Klantperceptie
"Inzicht in de doelgroep is heel belangrijk voor ons en het was dan ook heel fijn dat Q&A kon helpen om dit inzicht te krijgen. Q&A was flexibel in de opzet en invulling van het onderzoek en dacht goed mee over de praktische toepasbaarheid van de resultaten."