Pearle is uitgeroepen tot ‘Salesforce Retailer of the Year Belgium’ 2021-2022. AVEVE sleept de eretitel ‘Salesforce Beste Winkelketen van België 2021-2022 in de wacht. Drukke mama’s nam de ‘Salesforce Webshop Award Belgium’ 2021-2022 in ontvangst. De ‘Salesforce Sustainable Retailer of the Year’ 2020-2021 is dit jaar gewonnen door Kazidomi. De winnaars zijn bekend gemaakt tijdens een feestelijke, online uitreiking vanuit de studio van First Impression Audiovisueel.
In de afgelopen maanden beoordeelden consumenten hun favoriete retailers voor de publieksprijzen ‘Salesforce Beste Winkelketen van België’ en ‘Salesforce Webshop Award Belgium’. Op 7 oktober zijn de winnaars van de categorieprijzen bekendgemaakt. Deze winnaars maakten hierdoor kans op de overalltitels. Pearle Opticiens werd verkozen tot ‘Salesforce Retailer of the Year Belgium’ 2021-2022 en liet hiermee de overige genomineerden achter zich. In de ogen van de consument verdiende AVEVE de titel ‘Salesforce Beste Winkelketen van België’. Drukke mama’s sleepte de ‘Salesforce Webshop Award Belgium’ in de wacht. De overallwinnaars worden o.a. bepaald op basis van NPS-score en het aantal stemmen.
‘Salesforce Sustainable Retailer of the Year’ 2021-2022
Tijdens de uitreiking had het digitale publiek de kans om te stemmen op de meest duurzame retailer van België. De genomineerden van deze prijs waren geselecteerd door een vakkundige jury. Deze jury bestond dit jaar uit Roel Naessens (Regional Vice President, Salesforce), Dries Luys (Sales Manager, Adyen), Martijn Martens (Retail Analyst, Gondola), Jessica Peters (CSR & Sustainability Solution Manager, Greenfish), Gerwin Souman (International Business Development Manager, Q&A), Franco Prontera (Country Manager, Too Good to Go), Steven Bollé (Retailexpert), Caroline Gastaud (Sustainability & CSR Manager, IKEA) en Tim Gielen (Owner Team Retail). Bovendien verzorgde Team Retail ook de video-pitches die getoond werden tijdens de uitreiking.
Uiteindelijk werd Kazidomi door de jury en het publiek verkozen tot ‘Salesforce Sustainable Retailer of the Year’ 2021-2022 door hun transparante, korte keten en de focus op gezonde, duurzame voeding. Mede hierom liet Kazidomi zowel Lush als Colruyt achter zich.