Utrecht, 20 juni 2023 – In de afgelopen maanden hebben consumenten ruim 91.000 beoordelingen gegeven over hun favoriete folders. Vandaag werden de resultaten onthuld: de papieren folder én de online folder van Dirk zijn bekroond tot overallwinnaars van de consumentenverkiezing ‘Beste Folder Awards’ 2023. Naast Dirk namen ook Groenrijk, Etos, Kruidvat, Leen Bakker en Action een prijs in ontvangst tijdens het Retail Outlook Event. Voor het eerst zijn er dit jaar ook vakprijzen vergeven. Deze prijzen werden aan HEMA en ALDI toegekend.
Nieuw deze editie is de toevoeging van de vakprijzen. Deze vakprijzen staan los van de consumentenprijzen. Een deskundig jurypanel heeft genomineerden aangedragen, welke tijdens een juryoverleg worden besproken én beoordeeld. Hier is, voor zowel papier als online, een top 3 uitgekomen. Na een toelichting door de vakjury hebben de aanwezige retailers gestemd voor hun favoriet.
De papieren folder van HEMA en de online folder van ALDI werden uiteindelijk bekroond tot winnaars van de vakprijzen. Volgens de jury heeft de papieren folder van HEMA een goede mix van inspiratie, modelkeuze en actieproducten en is het daarmee een inspirerende reflectie van écht HEMA. De digitale folder van ALDI is volgens de jury een voorbeeld voor alle retailers. Door het vooruitstrevende gebruik van nieuwe technische functionaliteiten ontstaat er een juiste mix tussen inspiratie, sfeer en aanbiedingen.
Wie zijn de winnaars van de consumentenprijzen?
In deze editie van de ‘Beste Folder Awards’ zijn er binnen vijf categorieën prijzen uitgereikt, onderverdeeld in een papieren winnaar en een online winnaar. Daarnaast is er een overalltitel voor zowel de papieren als online folder.