In Groningen heeft Beter Bed de eerste vestiging van een nieuw winkelconcept geopend, genaamd Sleep Experience. De belevingswinkel past in de nieuwe strategie van de beddenretailer om de fysieke basis te verstevigen met nieuwe winkelconcepten. De winkel biedt nieuwe technologische snufjes, een sterkere beleving en een uitgebreid duurzaam assortiment.
De beleving is opgebouwd rond het gebruiksmoment, niet rond de producten. De winkel verdeelt zich in “een intieme nachtelijke sfeer” enerzijds en “een frisse, vitale ochtendsfeer” anderzijds. Daarmee wil het concept duidelijk maken dat het niet per se om de bedden draait, maar om een goede nachtrust.
Technologie moet in de winkel meer personalisatie mogelijk maken. Chatbot Bo geeft bijvoorbeeld interactief slaapadvies, terwijl het digitale en interactieve M-line scherm meer informatie geeft over producten. Sensoren kunnen er ook het lichaam van de klant meten en zo een persoonlijk slaapprofiel met matrasadvies opstellen.
In de winkel is ook aandacht voor duurzame oplossingen: meer dan een derde van het assortiment zou al uit duurzame producten bestaan, zoals bedden en meubels van gerecycled karton.