Door Evelijn Vissers
Ik ben trots. Trots dat ik het winkelen een beetje leuker en makkelijker kan maken voor ons allemaal. Hoe? Ik help retailers met innoveren. Zo hebben we een maand geleden de Amsterdamse Beethovenstraat omgetoverd tot een echt retail innovation street lab. De straat is nu een proeftuin voor retail-innovaties. Van augmented reality toepassingen tot de nieuwste passpiegels en beamers. Is technologie dan het toverwoord van 2017? Nee, dat is natuurlijk nog steeds de consument. Maar die consument verandert. En soms helpt technologie om de klantenreis nét een stukje aangenamer te maken. Bijvoorbeeld met onderstaande innovaties die je in de Beethovenstraat kunt vinden:
De juiste bril vinden kan een hele opgave zijn. Het is vaak een kwestie van passen, kijken, andere bril passen, weer kijken.. welke was nu het leukste? Daarom vind je bij Eyewish nu een hypermoderne passpiegel. De spiegel maakt kleine filmpjes waarmee je brillen snel en makkelijk kan vergelijken. Twijfel je nog? Maak een foto en vraag direct hulp aan vrienden en familie via social media.
Bij wijnhandel De Logie krijg je op een krachtige en indrukwekkende manier alles te horen en te zien over verschillende wijnen. Zet een fles wijn op de balie en de interactieve projectie vertelt het verhaal van die specifieke fles met audio en visuele content. Het ondersteunt de expert in de winkel en het trekt de aandacht van de consument.
Vanuit Q&A doen wij samen met de Hogeschool van Amsterdam continu onderzoek naar de innovaties in de straat. Wat werkt wel en wat slaat totaal niet aan? Ik vertel je er graag meer over, denk graag met je mee én laat natuurlijk graag de innovaties zien. Heb je een vraag voor mij? Neem contact met mij op via evissers@qanda.nl of 033-2454637.
Auteur:Evelijn Vissers