Maarssen, 21 juni 2022 – House of Rituals is dit jaar uitgeroepen tot de beste retail innovatie wereldwijd. De prijs is een jaarlijks initiatief van de Ebeltoft Group, een alliantie van 20 onafhankelijke brand & retail consultancy bedrijven, op 6 continenten met 600 consultants. De flagshipstore van Rituals is door alle partners uit meer dan vijftig cases verkozen tot de allerbeste in de categorie Engagement In-Store en ontvangt daarom tijdens het Retail Outlook Event de ‘Ebeltoft Global Retail Innovation Award 2022’.
De award wordt bepaald aan de hand van de uitgave Retail Innovations 2022. In deze 17e editie worden de meest innovatieve retailcases vanuit de hele wereld verzameld door de aangesloten partners van de Ebeltoft Group. Deze editie kent vijf categorieën waarin deze cases zijn onderverdeeld en boordeeld: Engagement Out-of-Store, Engagement In-Store, Efficiency Out-of-Store, Efficiency In-Store en Sustainability. House of Rituals kwam als beste naar voren in de categorie Engagement In-Store.
Frank Quix managing director van Q&A en chairman Ebeltoft Group: “House of Rituals onderscheidt zich op aspecten als de exclusieve service rondom emotionele en mentale gezondheid, het personaliseren van je eigen parfum in de Perfume Bar en het overheerlijke in-house restaurant Rouhi. House of Rituals gaat verder dan de traditionele flagship experience. Het is een ware merktempel, en maakt van iedere ervaring een waardevolle herinnering.” House of Rituals is de fysieke geslaagde vertaling van de filosofie van het wellbeing merk: ‘We are not here to sell you beauty, we are here to make you feel good’.
De award werd in ontvangst genomen door Richard Lems, Director Format & Design van Rituals, tijdens het Retail Outlook Event. Het event wordt georganiseerd door de Nederlandse partner van de Ebeltoft Group, Q&A Insights & Consultancy.
Raymond Cloosterman, oprichter en CEO van Rituals Cosmetics: “Het winnen van deze award is een nieuwe mijlpaal voor zowel House of Rituals als het merk. Een holistische winkel- en lifestyle experience aanbieden aan de consument heeft voortdurend centraal gestaan tijdens de ontwikkeling van deze bijzondere premium flagship store. Om dan als beste naar voren te komen in de categorie Engagement In-Store maakt mij enorm trots.”