20 december 2018 – In de afgelopen maanden stemden ruim 30.000 Nederlandse consumenten op hun favoriete producten middels de ‘Beste Product van het Jaar’ verkiezing. Producten werden beoordeeld op aspecten als prijs-kwaliteitverhouding, productpresentatie en gebruikstevredenheid. Maar liefst acht Jumbo producten zijn als winnaar uitgeroepen in hun categorie. Als kers op de taart werd het Jumbo kaiserbroodje, met een 9,0 als eindcijfer, tot overall-winnaar bekroond. Een product met een bijzonder verhaal.
De kaiserbroodjes van Jumbo worden gemaakt in het Duitse Fulda. Broodjes met de beste ingrediënten, bereid volgens een authentiek recept met desem. Dit product behaalde de hoogste score in de ‘Beste Product van het Jaar’ verkiezing en sleepte daarmee de titel ‘Beste Product van het Jaar’ in de wacht. Frits van Eerd, CEO van Jumbo Supermarkten: “Dat klanten uitgerekend het Jumbo kaiserbroodje hebben verkozen tot het Beste Product overall, is helemaal geweldig. Ik ben namelijk persoonlijk betrokken geweest bij het perfectioneren van dit ‘signature broodje’. Juist de kwaliteit van zo’n ogenschijnlijk alledaags product moest er uitspringen. We hebben daarom stad en land afgereisd op zoek naar het allerlekkerste kaiserbroodje: de juiste knapperigheid, de ideale samenstelling. Het is prachtig te zien hoe zich dat uitbetaalt in waardering door de consument. Dat is waar we het voor doen: de hoogste kwaliteit bieden tegen de laagste prijs en met de beste service, élke dag weer. Ik ben er trots op dat zoveel Jumbo producten in hun categorie het predicaat Beste Product van het Jaar hebben gekregen.”