MediaMarktSaturn heeft onlangs een samenwerking aangekondigd met Sport1 op het gebied van live shopping. Sport1, een Duitse televisiezender, lanceerde in juni het Brandsome live shopping-format, waarin MediaMarktSaturn deze maand diverse producten zal aanbieden.
Volgens het persbericht van Sport1 biedt dit nieuwe merk een oplossing voor bedrijven en merken op het gebied van live shopping, waardoor ze toegang krijgen tot nieuwe verkoop- en communicatiemogelijkheden. Brandsome fungeert als een uitgebreide commerce platformoplossing voor alles wat met live shopping te maken heeft. Het maakt gebruik van interactieve live chat en naadloze integratie met webshops om directe crossmediale interactie met de doelgroep mogelijk te maken. De interactieve uitzendingen van MediaMarktSaturn worden op 18 en 25 september om 19.00 uur live uitgezonden op Sport1 en zijn daarna beschikbaar als livestream op brandsome.com.
Timo Emmert, managing director van MediaMarktSaturn E-Commerce, benadrukt het belang van deze samenwerking en zegt: "Met het crossmediale live shopping-aanbod van Sport1 testen we een boeiend verkoopkanaal dat we nauw kunnen integreren met onze bestaande kanalen, waardoor ons bereik wordt vergroot. Kijkers hebben de mogelijkheid om tijdens de live-uitzending via onze webshop en hotline rechtstreeks met ons of de deskundige presentatoren te communiceren, vragen te stellen en advies te krijgen. Als onderdeel van onze omnichannel strategie bieden we onze klanten een extra mogelijkheid om met ons in contact te komen en de meest handige manier te vinden om ons te bereiken".