Stel ons je vraag

Retail innovaties van Nederlandse bodem

Blog11 april 2018

Door Ank van der Zalm

Samen met de Ebeltoft Group brengt Q&A jaarlijks het Global Retail Trends & Innovations boekwerk uit. Ook dit jaar hebben wij Q&A’ers weer diverse innovatieve concepten van Nederlandse bodem gespot. In deze blog deel ik twee interessante nieuwe retailers uit deze trendgids: ‘Bellamy Gallery’ & ‘De Balkonie’.

Bellamy Gallery

Bellamy Gallery is een moderetailer en brengt de essentie van retail terug: kwaliteitsproducten voor de beste prijs. Daarnaast is deze retailer volledig transparant. Dit doen zij door de prijsstructuur weer te geven op de prijskaartjes van elk individueel kledingstuk. Kwaliteit beschikbaar maken voor zoveel mogelijk consumenten is de missie van Bellamy Gallery.

Het bijzondere aan deze retailer is dat zij ‘duurzaamheid’ stimuleren. Het doel is om consumenten te inspireren langer met kleding te doen en zo de impact op de planeet te minimaliseren. Om die reden is de kwaliteit van Bellamy Gallery’s kleding ook bijzonder hoog. Bellamy Gallery speelt zo in op één van de vier hoofdtrends van 2018: ‘Responsibility’.

De Balkonie

Naar schatting heeft 80% van de huizen in de grote steden geen tuin, maar een balkon. Daarnaast bevinden de meeste tuincentra zich ook nog eens buiten het centrum, in de periferie van de grote steden. En daar speelt De Balkonie nou net op in. Zij zagen het gat in de markt om in deze nichemarkt een zaak te openen. De Balkonie opende de eerste winkel met producten gespecialiseerd voor jouw balkon, in het centrum van Amsterdam.

De winkel biedt een gericht assortiment aan met innovatieve producten en persoonlijk advies. Daarnaast verkoopt de winkel duurzame planten en inspireert De Balkonie volgers dagelijks via social media. De retailer prikkelt consumenten om op een creatieve manier met de beperkte ruimte van een balkon om te gaan. Op deze manier speelt De Balkonie in op één van de vier hoofdtrends van 2018: ‘Emotional Retailing’.

Wil je meer te weten komen over de verschillende trends voor 2018 of ben je benieuwd naar andere innovatieve retailers? Neem contact met mij op, voor het complete boekwerk: Global Retail Trends & Innovations 2018. Contact: avanderzalm@qanda.nl

Auteur:Ank van der Zalm