Stel ons je vraag

SanomaVentures investeert in lokale winkelreviewsite Wugly.nl

Persberichten 9 januari 2014

Hoofddorp, 9 januari 2014 – SanomaVentures investeert in Wugly.nl. Wugly.nl helpt consumenten bij het vinden van informatie over lokale winkels door ervaringen van anderen. Het platform heeft de grootste database met onafhankelijke winkelbeoordelingen van consumenten.

Wugly.nl is in 2010 opgericht door Q&A Research & Consultancy, marktonderzoeksbureau gespecialiseerd in retail en bekend van de ‘Beste Winkelketen’ verkiezing. Met als doel in spelen op de wens van consumenten om het gehele jaar onafhankelijke beoordelingen van lokale winkels te lezen en schrijven. Uit onderzoek* blijkt dat 45% van de consumenten bij zijn winkelkeuze beïnvloed wordt door ervaringen van anderen. De afgelopen drie jaar heeft Wugly bijna een half miljoen reviews verzameld, waarvan ruim 175.000 winkelbeoordelingen in 2013.

Groei Wugly
Frank Quix, directeur en oprichter Wugly.nl: “Met Sanoma hebben we een strategische partner aan boord gekregen waarmee Wugly.nl snel meer naambekendheid kan krijgen en waarmee we ons platform naar het volgende level kunnen krijgen. Samen met onder andere Kieskeurig.nl kunnen we de consument nog betere informatie bieden in bij het zoeken naar de juiste lokale winkel, de zogenaamde Customer Journey. Voor onze zakelijke klanten kunnen we meer toegevoegde waarde leveren als het gaat om het krijgen van inzichten en het bereiken van de consument. Tot slot biedt de samenwerking met Sanoma ons de mogelijkheid versneld te investeren in nieuwe markten.”

Clicks & bricks
Online en offline winkelen, clicks & bricks, komen steeds dichter bij elkaar. Een groeiend aantal webshops begint ook een fysieke winkel en ‘stenen’ winkels gebruiken steeds vaker digitale marketingmogelijkheden en bieden ook online bestelmogelijkheden. Sanoma ziet goede kansen in het slaan van de brug tussen online en offline. Herman Kienhuis, investment director SanomaVentures: “Offline en online winkelen bieden samen nieuwe kansen. Wugly heeft een waardevol platform met winkelbeoordelingen opgebouwd dat daarin een belangrijke rol kan vervullen.”

Vernieuwd platform
De lancering van een geheel vernieuwde website en app is onderdeel van het partnership. De bèta versie van de vernieuwde desktop en tablet site is reeds beschikbaar. De mobiele site en bijbehorende app volgen op korte termijn.

De uitbreiding van de diensten voor onze klanten vergroot de toegevoegde waarde van Wugly als onderzoeks- en marketingtool. “De white-labelmogelijkheid, integratie van reviews op de website van de retailer en de koppeling met Business Intelligence tools zijn hier enkele voorbeelden van”, aldus Erwin de Haan, commercieel manager Wugly.nl.

Over Wugly
Door de aanbevelingen van anderen komen consumenten op de leukste en beste plekken om te winkelen. Wugly verzamelt de ervaringen die consumenten hebben met winkels, winkelcentra, webwinkels en binnenkort ook met horeca gelegenheden. In het afgelopen jaar zijn meer dan 175.000 unieke en echte winkelervaringen verzameld. Hiermee komt het totaal op bijna een half miljoen sinds de start in 2010. Op wugly.nl vindt de consument naast de reviews alle informatie over winkelen, zoals locatie, openingstijden, merken, folders en meer over winkels, webwinkels en winkelcentra. Uniek is het volledige en objectieve karakter van Wugly.

Wugly biedt de retail(ers) tools voor de beste vorm van online mond-tot-mond reclame. Retailers, maar ook vastgoedpartijen en citymarketeers krijgen de mogelijkheid om eenvoudig ervaringen van klanten die hun winkels, winkelgebieden/-centra of webwinkels hebben bezocht, te verzamelen en te delen. Actief klantcontact wordt door middel van verschillende tools gestimuleerd en door real-time inzichten worden klant en concurrent geanalyseerd.

wugly.nl | twitter.com/wugly | facebook.com/wugly

Over SanomaVentures
SanomaVentures is de venturing tak van de Europese media & educatie groep Sanoma Corporation. SanomaVentures heeft als doel om startende bedrijven te ondersteunen door het verstrekken van kapitaal, mediabereik, kennis, netwerk en actieve begeleiding. Zij focust op ‘early-stage’ strategische investeringen in innovatieve bedrijven in de volgende zes segmenten: online consumentendiensten, mobile & tablet applicaties, video & TV, online advertising, e-commerce en e-learning. SanomaVentures heeft kantoren in Amsterdam en Helsinki.

Sinds 2010 heeft SanomaVentures geïnvesteerd in Scoupy, Peerby.com, Truly Yours, Vault79.com, VirtuaGym.com, Brandkids.com, Nosto.com, Fosbury.com, WappZapp.tv, ippies.nl, MijnAutoCoach, FashionQlub.com en Springest.com.
sanomaventures.com | twitter.com/sanomaventures

* Over het onderzoek
Het consumentenonderzoek is uitgevoerd door Q&A Research & Consultancy. Ruim 1150 Nederlandse consumenten hebben aan het onderzoek, dat in het najaar van 2013 is uitgevoerd, deelgenomen. Alle resultaten zijn gewogen naar leeftijd en geslacht.

 

Bekijk hier het volledige persbericht