Speakap heeft met zijn platform op donderdag 9 maart 2017 de juryprijs Beste Retail Innovatie 2017 gewonnen. De prijs werd door Wereldhave, ABN AMRO en Q&A uitgereikt tijdens het Retail Outlook Event in Amersfoort. Speakap moest het in een pitch opnemen tegen Count3r en 3DAboutme. De juryleden waren erg verdeeld, maar hadden een lichte voorkeur voor Count3r. Hun mening bepaalde voor 50% wie er met de prijs naar huis ging. De andere 50% werd bepaald door de bezoekers van het evenement. Ondanks de voorsprong van Count3r wist Speakap tijdens zijn pitch genoeg stemmers voor zich te winnen en sleepte daarmee de titel in de wacht.
Speakap is een besloten en veilig sociaal platform voor je organisatie dat helpt alle medewerkers eenvoudig te bereiken. Onderweg, op kantoor, de productielijn of op de werkvloer Speakap is altijd beschikbaar, ook als je geen toegang hebt tot een pc bijvoorbeeld. Vanaf ieder apparaat met internettoegang kun je communiceren en samenwerken. Waar je ook bent, wat je ook doet. Van het hoofdkantoor naar de winkelvloer en weer terug. Eenvoudig, efficiƫnt en praktisch.
De juryprijs Beste Retail Innovatie valt binnen het concept ABN AMRO Retailer of the Year en is een award die innovatie binnen de Nederlandse retailsector stimuleert. De onafhankelijke juryleden bediscussieerden de vooraf ingezonden innovaties op basis van een zestal criteria, zoals innovatief vermogen en toepasbaarheid, wat resulteerde in drie genomineerden. Tijdens het event besloot het publiek samen met de jury wie de uiteindelijke winnaar werd.