Kamerik, 9 juni 2022 – In de afgelopen maanden hebben consumenten ruim 92.000 beoordelingen gegeven over hun favoriete folders. Vandaag werden de resultaten onthuld: de papieren folder van Lidl en de online folder van Dirk zijn bekroond tot overallwinnaars van de verkiezing ‘Beste Folder Award’ 2022. Naast Lidl en Dirk namen ook Groenrijk, CASA, ICI PARIS XL, Expert en Action een prijs in ontvangst tijdens het event ‘Catch the Shopper’.
Nieuw deze editie is de toevoeging van een deskundig jurypanel. Dit panel heeft de folders die uiteindelijk de stemgrens hebben bereikt beoordeeld op dezelfde aspecten als de consument. De panelleden zijn betrokken bij het ontwerp, het drukken, de techniek, de distributie of verspreiding van de folder. Hun beoordeling telde voor 30 % mee in het eindresultaat. De overige 70 % is bepaald door consumenten.
Ook dit jaar was er binnen elke categorie weer een online winnaar en hebben we ook weer een online overallwinnaar. Consumenten en juryleden konden uiteraard ook nog hun favoriete papieren folders beoordelen.
Wie zijn de winnaars van 2022?
In deze editie van de ‘Beste Folder Award’ zijn er binnen vijf categorieën prijzen uitgereikt, onderverdeeld in een papieren winnaar en een online winnaar. Daarnaast is er een overall titel voor zowel de papieren als online folder. Bekijk hier de winnaars.