De tweede week in store of the future was alweer een grotere uitdaging dan de eerste. Ben benieuwd hoe de ontwikkeling de komende maanden zal zijn.
Donderdag was de dag van aan alle schermen mankeert wel wat, hoe leuk is dat. Ben je in Store of the future doet een deel van de toekomst het niet. Alle problemen die retailers iedere dag ervaren, ervaren wij natuurlijk ook, maar we hebben ook bijzondere bezoekers dat is ook wel duidelijk. Op woensdag hebben we namelijk een legertje ontregelaars op visite gehad, daar moet je dus ook een antwoord op hebben als laboratorium.
Zo’n eerste week zorgt er ook voor dat je leert wat beter kan en anders moet. Voor mij was woensdagochtend tijdens ons wekelijkse overleg wel duidelijk dat we na een week meer, veel meer, hadden verzameld dan datgene wat ik ooit had durven dromen.
De aanpassingen zitten hem soms in kleine zaken, maar ook in wat meer structurele zaken. Indelingen in de winkel en zichtlijnen verbeteren zijn twee van die punten. We zijn ook nog steeds bezig de laatste punten op de i te zetten voor de interactieve technologieën waar de klant mee in aanraking komt. Vanaf komende week is het NL Fan Jersey helemaal actief. Je kunt ervaren wat de Ladies7 dames ervaren op de pitch. In de loop van de tijd volgen nog wat kleine wijzigingen in posities in de winkel waardoor alles net even beter op zijn plaats gaat vallen. Met een enkele retailer gaan we hun huidige propositie even evalueren en fine tunen zodat de ervaring van de klant nog beter wordt. Bovendien weten we nu dat iedere Wi-Fi reboot iets van ons als mens vraagt, namelijk alle devices weer even connecten. We voegen de komende weken ook nog wat nieuwe innovaties toe en dan starten we vanaf eind augustus met de eerste onderzoeken. Daar kijk ik, eerlijk is eerlijk, al een beetje naar uit. Maar ook nu is de feedback van iedere klant al meer dan behulpzaam en gebruiken we die graag om onze winkel beter te maken.
Het aantal klanten en bezoekers is mij tot nu toe nog enorm meegevallen. Zelfs in een van de warmste weken ooit komen er iedere dag behoorlijk wat bezoekers. Zelfs op de dag van de Grand Depart en de halve finale van het WK beachvolleybal heb ik me nauwelijks hoeven te vervelen in de winkel. Laat ’s avonds thuis ontdek ik pas wie de proloog heeft gewonnen.
We staan nu gemiddeld met drie tot vier personen in de winkel en geven ontelbaar veel rondleidingen. Binnenkort is de self-guided tour klaar en kun je met de app of via mini websites jezelf wegwijs maken in de winkel. We blijven standby voor een vraag natuurlijk, maar voor de tours onder begeleiding gaan we een vergoeding vragen.
We maken meters, en krijgen de schermen steeds beter in de greep. Tja soms moet je techniek een handje helpen om het te doen. We blijven uitkijken naar jouw mening, dus bezoek ons!
Frank Quix – initiatiefnemer Store of the Future.