The North Face heeft de lancering aangekondigd van een crowdsourced digitaal archief in samenwerking met het San Francisco Museum of Modern Art voor zijn najaarscampagne 'It's More Than A Jacket'.
Wereldwijd worden ontdekkingsreizigers gevraagd hun eigen verhalen en beelden van hun North Face-producten in te sturen, waarna de inzendingen de kans krijgen om in het officiƫle archief te worden opgenomen. De campagne eert de vijfenvijftigjarige geschiedenis van The North Face - daarom speelt het archief zich af in San Francisco, een eerbetoon aan de Noord-Californische wortels van het merk.
Het San Francisco Museum of Modern Art zal het archief in de herfst van 2022 openstellen voor het publiek en er de belangrijkste ontwerpen uit de geschiedenis van de ontdekkingsreizen in tentoonstellen. Naast deze ontwerpen zullen ook de verschillende inzendingen van dagelijkse ontdekkingsreizigers worden opgenomen.
Met de hashtag #MoreThanAJacket maakt The North Face gebruik van sociale media om inzendingen voor de campagne te promoten.
Ontdek meer trends op het Retail Outlook Platform.