Stel ons je vraag

Worden winkels Points of Engagement?

Artikelen11 oktober 2017

De retailomgeving verandert in een snel tempo. Waar fysieke winkels ooit de primaire transactieplekken waren, zijn ze nu in transitie. Winkels kunnen zich niet langer focussen op de transactie als hun belangrijkste doel. Moeten we de definitie van ‘de winkel’ aanpassen?

Consumenten hebben meer opties dan ooit om hun producten te kopen. Zowel in kanalen als locaties. Retailers moeten de consument overtuigen om bij hen te (blijven) kopen. Weet jij als retailer niet het onderscheid te maken op prijs? Dan moeten experience en expertise worden toegevoegd om het verschil te maken én je te onderscheiden van de massa.

Is er dan nog wel ruimte voor fysieke retail? Natuurlijk, maar we zullen een derde marketing laag moeten introduceren: Points of Engagement. Onze visie op traditionele retail is dat deze moet bestaan uit drie lagen: Points of Sales, Points of Purchase en Points of Engagement. Hoe kun je, als retailer, de transitie maken van Points of Purchase naar Points of Engagement?

Wij kunnen je hierbij helpen! Boek een workshop waarin je ontdekt hoe je experience en expertise dient te combineren en in balans te brengen richting jouw doelgroep. Leer in drie uur tijd hoe jij een gedifferentieerd retail model neer kunt zetten. Meer informatie? Neem contact op met Evelijn Vissers via evissers@qanda.nl

Lees hier alvast een aantal good practices die inspelen op Points of Engagement.